איך מגיעים מאגם גארדה למילאנו? והאם זה כדאי?

מילאנו היא אחת הערים הבולטות בצפון איטליה, חגיגה של ממש לחובבי ארכיטקטורה, תרבות וכמובן שגם אופנה. אם אתם מגיעים לטיול באגם גארדה, יכול להיות שתרצו להעניק לעיר השנייה בגודלה באיטליה מספיק תשומת לב, לרוב למשך יום אחד או יותר. העובדה שההגעה מאגם גארדה למילאנו היא פשוטה יחסית (כשעה וחצי ברכב, פלוס מינוס) ואפשרית במגוון דרכי תחבורה ציבורית (כמו רכבת ואוטובוסים), הופכת את הרעיון הזה ללגיטימי בהחלט.

בכתבה הבאה, נסביר לכם איך מגיעים מאגם גארדה למילאנו, למה האפשרות הזו מומלצת (ולמי), ואיך תוכלו לעשות אותה בצורה היעילה והנוחה ביותר.

למה כדאי להכניס את מילאנו לתוכנית הטיול?

על פניו, אגם גארדה שונה במהות שלה ממילאנו. למרות שיש בסביבת האגם עיירות מתוירות, כמו סירמיונה או ריבה דל גארדה, עדיין האווירה שונה מאשר העיר הגדולה. מילאנו, בירת מחוז לומברדיה, מציעה נוף שונה. השילוב הזה בין השלווה (היחסית) של אגם גארדה לבין האורבניות התוססת של מילאנו יכול לשדרג את הטיול שלכם ולהפוך אותו למגוון יותר.

מילאנו מציעה הרבה מאוד אטרקציות, שיכולות להתאים להרכבים שונים: החל מחובבי ארכיטקטורה, אומנות והיסטוריה שייהנו מאתרי החובה שלה (כמו קתדרלת מילאנו, הארמון המלכותי, כנסיית סנט אמברוג’יו ומגוון המוזיאונים בעיר), דרך תיירים המתחברים לעולמות האופנה (והשופינג) ועד ילדים, שבאופן שאולי יפתיע חלק מכם יכולים לגלות בה לא מעט אטרקציות עבורם. 

לא בטוח שאם מגיעים לאגם גארדה כדאי להקדיש לה יותר מיום אחד או יומיים, אבל בהחלט אפשר למצוא מה לראות ולעשות כאן. ביום אחד, לדוגמה, כדאי להתמקד באתרי החובה כמו הדואומו, העיר העתיקה, מוזיאון שמתאים לתחומי העניין שלכם וכדומה. ב-3-2 ימים תוכלו להוסיף גם קניות, ביקור באחד מהפארקים השווים של מילאנו, משחק כדורגל (או לחלופין סיור באצטדיון סן סירו המפורסם), חשיפה רחבה יותר לפן הקולינרי המשובח של העיר ועוד.

בסופו של דבר, ההחלטה האם להגיע למילאנו – וכמובן כמה ימים להקדיש לה בפועל – תלויה בלוח הזמנים הכולל של הטיול, בהרכב המטיילים ובהעדפות האישיות.

כמה זמן נסיעה מאגם גארדה למילאנו?

האמת היא שקשה לספק תשובה חד משמעית לשאלה הזו, מכיוון שהיא תלויה במשתנים דוגמת: 

  • המיקום הספציפי שלכם באגם גארדה – ברור שיש הבדל בין נסיעה מהעיירות במזרח, כמו פסקיירה דל גארדה, לבין נסיעה מהקצה הצפוני או הדרומי של האגם), 
  • המיקום אליו אתם מגיעים במילאנו
  • כלי התחבורה בו אתם משתמשים – מן הסתם, רכב שכור יהיה מהיר יותר מאשר אוטובוסים, לדוגמה. בהמשך נרחיב על הנקודה הזו
  • מסלול הנסיעה שלכם – מומלץ ברוב המקרים לנהוג דרך כבישי אגרה, מכיוון שההבדל בזמנים עשוי להיות משמעותי. אתם יכולים לפני כל נסיעה לראות מה ההבדל בין כבישי האגרה לכבישים ה”רגילים” ולחשוב האם הפער בזמנים, בהנחה שקיים, שווה את ההשקעה הכספית הלא גדולה מדי
  • מועד הנסיעה – יש הבדל בהתאם ליום הנסיעה, לשעות העומס בכבישים וכן הלאה
  • מזל – מצרך חובה בתכנון נסיעה בצפון איטליה. תמיד אפשר להיתקל בפקק, בעבודות בכביש או במזג אוויר בעייתי. לכן מומלץ לקחת מקדם ביטחון ולהבין שיכול להיות שהזמן הראשוני שמוצג לכם הוא לא מדויק

אם בכל זאת אתם רוצים לדעת כמה זמן זה ייקח לכם, או למה אפשר לצפות מבחינת מרחק בין אגם גארדה למילאנו, ניתן כמה דוגמאות:

  • מפסקיירה דה גארדה למילאנו יש מרחק של כ-145 ק”מ, וזמן הנסיעה עומד על כ-1:45 שעות
  • מסירמיונה למילאנו מרחק של כ-140 ק”מ. המסלול המהיר בכבישי אגרה, כאשר התנועה רגילה, נמשך קצת יותר משעה וחצי
  • מריבה דל גארדה למילאנו – מעט יותר מורכב, מכיוון שהנהיגה היא מהצד המערבי של האגם, בו הכבישים איטיים (ומפותלים) יותר. הדרך המהירה ביותר יכולה לקחת לכם קרוב לשלוש שעות


איך מגיעים מאגם גארדה למילאנו?

רכב שכור

נהיגה ברכב שכור באזור אגם גארדה היא האפשרות הנוחה ולרוב גם המהירה ביותר. היא תאפשר לכם להגיע ליעדים שאתם רוצים בצורה מהירה, לפי ההעדפות שלהם ובלי תלות בתחבורה הציבורית. בהערכה גסה אפשר לטעון שברוב המקרים, המרחק בין אגם גארדה למילאנו עומד על כ-200-150 ק”מ, וזמן הנסיעה הממוצע נע סביב שעה וחצי עד שעתיים.

הדרך המהירה ביותר מרוב הנקודות באזור אגם גארדה עוברת דרך כביש האגרה המהיר A4. זו נסיעה פשוטה באופן יחסי, בכיוון מערב ובמהירות סבירה. היא אמנם תהיה כרוכה בתשלום, אבל מהניסיון שלנו המחיר ממש לא בשמיים. אתם יכולים לצפות לסכום של כמה עשרות אירו לכיוון, לכך יש להוסיף כמובן את עלות הדלק.

החיסרון הוא שנהיגה במילאנו אינה דבר פשוט, וכך גם מציאת חניה. מומלץ לחשוב מראש להיכן רוצים להגיע ואיפה כדאי לחנות, כשבחלק מהמקרים ההמלצה היא לחנות באחד מחניוני ה-Park & Ride בשולי העיר ולהגיע למרכז בעזרת התחבורה הציבורית. אם אתם נוהגים בתוך העיר, הקפידו הקפדה יתרה על עמידה בחוקי התנועה והימנעות מכניסה לאזורי ה-ZTL, אליהם הכניסה עם רכב אסורה ועלולה לצייד אתכם בקנס כבד.


Car Rental Deals 300x250


רכבת מאגם גארדה למילאנו

אם אתם מתניידים באגם גארדה בלי רכב שכור, או רוצים להימנע מהנסיעה העצמאית למילאנו, נראה שהאפשרות הטובה ביותר עבורכם היא רכבת. את הרכבת תוכלו לקחת כמובן מהערים הנמצאות בסביבת אגם גארדה, לדוגמה ורונה, אבל גם מהעיירות הגדולות: פסקיירה דל גארדה בצד המזרחי או דסנדייזו דל גארדה בצד המערבי.

משך הנסיעה משתנה בהתאם לקו הספציפי, אבל הזמן שלה הוא בהחלט סביר: החל מכ-60-50 דקות בקווים המהירים והישירים, ועד לכשעה וחצי במקרה הגרוע יותר. המחיר מתחיל מכ-10 אירו לכיוון אבל עשוי להיות יקר מכך פי שניים, או קצת יותר. בכל מקרה מדובר בעלויות סבירות מאוד.

החסרונות הם שצריך לחשוב מראש גם איך מגיעים לרכבת ומתניידים ממנה, שלוח הזמנים של הרכבות רחוק מלהיות מושלם (בדרך כלל רכבת יוצאת אחת לשעה) ושמי שלא מכיר את התחנות עשוי להסתבך במציאת הרציפים, בתיקוף הכרטיסים וכן הלאה. רצוי להזמין כרטיסים מראש, מה שיכול להפוך את התהליך לפשוט יותר ולהבטיח את מקומכם על רכבת ספציפית.

כאן תוכלו למצוא מידע נוסף ולהזמין כרטיסים לרכבות.

אוטובוס מאגם גארדה למילאנו

אוטובוס מאגם גארדה למילאנו יהיה קרוב לוודאי האפשרות הזולה ביותר שתיתקלו בה, עם מחירים שמתחילים מכ-10-8 אירו לכיוון (נכון למועד הבדיקה שלנו). 

האם היא גם המומלצת מכולם? ממש לא בטוח. זמני הנסיעה כאן גבוהים משמעותית, ועומדים על כ-2.5-2 שעות מהצד המערבי של האגם. לכך יש להוסיף כמובן את ההגעה לתחנת האוטובוס בנקודת המוצא ומתחנת היעד לאטרקציה שאתם מבקרים בה במילאנו, עיכובים הנובעים מתנאי התנועה וכן הלאה. 

בנוסף, לוח הזמנים של האוטובוסים רחוק מלהיות מיטבי עבור רוב היעדים באזור אגם גארדה. בחלק מהמקרים, ראינו אוטובוסים ישירים שיוצאים רק 4-3 פעמים ביום, מה שאומר שעשוי להיות מאתגר להתאים את הטיול שלכם לזמני הקווים ולתכנן אותו בצורה מיטבית. 

מונית 

מונית מאגם גארדה למילאנו, וכמובן שגם בכיוון ההפוך, היא אפשרות נוחה מאוד. עם מונית או אפילו מיניבוס תוכלו להגיע לכל מקום שתחפצו בו, כשלפעמים המונית גם תלווה אתכם כל היום. זמני הנסיעה יכולים להיות מצומצמים, עם מינימום התברברויות וטעויות בדרכים.

החיסרון העיקרי, ניחשתם נכון, הוא המחיר, שצפוי לעמוד כאן על כ-150 אירו לכיוון לפחות.


300х250_англ.


טיולי יום

טיולי יום הם אפשרות מצוינת למי שנמצא באזור אגם גארדה, ללא רכב, להכיר את הסביבה הקרובה והרחוקה יותר. הם מאפשרים לכם לראות חלק גדול מהאטרקציות, כולל כניסה לאתרים והדרכה בחלק גדול מהמקרים. הבעיה היא שבמועד הבדיקה שלנו, לא מצאנו יותר מדי אפשרויות שמחברות בין אגם גארדה למילאנו, כשרוב האפשרויות הן בכיוון ההפוך (כלומר, ממילאנו לאגם גארדה).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *